3-8 Naar Kanchanuburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu 3-8 Naar Kanchanuburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu

3-8 Naar Kanchanuburi

06 Augustus 2014 | Thailand, Kanchanaburi

We hebben vandaag een date met de taxichauffeur van gister, we zijn wel benieuwd of hij echt komt opdagen om ons weg te brengen. Maar op de afgesproken tijd stond hij keurig in de lobby op ons te wachten.
Bagage in de auto en daar gingen we dan.
Knipperlichten weer aanlaten, max 100 km rijden, 10 keer hetzelfde vertellen, maar toch ook een aardige man. Onderweg wist hij nog een lekker ijstentje, waar we dan ook even stopten. Dis was een ijsfabriek waar je dus voor €0.22 het lekkerste ijs kan eten, mmm
Daarna naar de Floating Market van Samut Sakhorn geweest, hadden we van Nederlanders gehoord op Koh Tao. De taxichauffeur bleef wachten en wij gingen dus in een Longtailboat naar de Floating Market. Wat moet je je daar bij voorstellen; heel apart, allemaal kraampjes en als je ergens lang naar kijkt, dan trekken ze je boot naar hun kraam toe, zodat je evt wat kan kopen. Ondertussen komen er andere bootjes langs met de lekkesrte dingen, zoals vers fruit, een bootje waar ze Loempiaatjes op bakten, je kunt het zo gek niet verzinnen of je kunt t daar kopen. Echt een hele leuke ervaring. Ik heb er nog een tas gescoord.
Ook daar wachtte de taxichauffeur weer op ons en konden we verder gaan, op weg naar Kanchanaburi. De reis duurde en duurde, uiteindelijk nadat hij het 5 keer had gevraagd en een vrouwtje op een brommer ( met 3 gasflessen achterop) voor ons had gereden kwamen we aan bij Oriental Kwai Resort en namen we afscheid van onze taxichauffeur, die de weg terug naar Bangkok weer helemaal moest terugrijden. Oriental Kwai resort ligt heerlijk in het groen aan de rivier. De eigenaren zijn Nederlanders en die snappen helemaal wat vakantiegangers willen. Wat een rust daar, heel vriendelijke staf, mooie huisjes en lekker eten. Super daar. Helaas kunnen we daar maar 2 nachten blijven, voor de laatste nacht moeten we nog een ander hotel boeken, maar dat zal vast geen probleem opleveren! Eerst hier nog lekker genieten van de rust in de natuur

• 06 Augustus 2014 - 17:22

Claudje:

Lekker decadent hoor de taxi laten wachten als jullie gaan shoppen!!
    Aparte ervaring denk ik winkelen op t water.
    Veel plezier verder in Bangkok!
    Scoor voor mij maar zo'n zelfde zonnebril als jij hebt Moni,wel afdingen!!!haha
    Dikke knuffel Claud xx

• 06 Augustus 2014 - 17:53

Ria:

Hoi Familie
    Zo,dat is wel een hele ervaring ,met een bootje langs de kraampjes weer eens heel wat anders dan op onze bossche markt haha,wat hebben jullie al veel ondernomen en gezien in 2 weken tijd .
    geniet nog maar goed de laatste dagen .
    Groetjes van ons xxx

• 06 Augustus 2014 - 20:41

Ellen:

Wat gaaf weer!!! Ook écht iets voor jullie met al dat lekkers wat wordt aangereikt! xxx