4-8 scootertocht naar de Erawan watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu 4-8 scootertocht naar de Erawan watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu

4-8 scootertocht naar de Erawan watervallen

07 Augustus 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Na een heerlijk ontbijt bij River Kwai, waar je zelfs een uitsmijter of Dutch pancakes kan bestellen, gaan we op pad met de scooter.
We hebben een tocht van ruim 60 km heen en ook weer terug voor de boeg. Vandaag gaat Indy bij mij achterop, want Dewi durft niet meer bij mij achterop, haha, nee hoor, grapje!
Het eerste stuk van de route is best saai, best druk op de weg met verkeer en andere scooterrijders, die ons allemaal inhalen, omdat wij te langzaam voor hun doen rijden!
Verder moet je ook oppassen voor overstekende olifanten, heel grappig staan hier verkeersborden op de weg voor, helaas reed ik zo hard op de scooter dat ik niet kon stoppen om een foto hier van te maken, haha!
Ui eindelijk kwamen we, na ruim een uur bij de Erawan watervallen aan.
Rugzakjes op en daar gaan we dan. Er zijn 7 verschillende niveaus van van watervallen, niveau 7 is het hoogst. In het begin hadden we nog de illusie dat we voor de 7 niveaus zouden gaan, maar we kwamen er al snel achter dat het vanaf niveau 3 of 4 niet meer verharde paden waren door de jungle, maar onverharde stukken met rotsen enzo. en laten we nu weer slippers aan hebben ( onze schoenen hebben we in de scooter achtergelaten!). Slippers, daarmee hebben we ook op de vulkaan Etna gestaan en afgedaald in Bryce Canyon!!! Ook hier was dit niet zo geschikt en wat waren we aan het zweten, onze shirts waren drijfnat, echt bikkelen. Uiteindelijk zijn we t/m niveau 5 gekomen en toen werd het ook tijd om weer naar beneden te gaan, want we hadden nog een hele tocht voor de boeg. Maar eerst nog lekker eten op een marktje, wat we onderweg haddengezien , bij de plaatselijke bevolking. Heerlijk gegeten voor wel €7.00 incl. drankjes, totaal met zn viertjes!!
Hierna terug naar Oreintal River Kwai, even afgekoeld door te gaan zwemmen en daarna daar lekker gegeten, buiten aan de oever van de River Kwai. Heerlijk genieten hier, jammer dat we morgen moeten uitchecken, omdat ze geen plaats meer hebben voor ons. Hebben in Kanchaburi stad een hotelletje geboekt voor nog een nacht.

• 07 Augustus 2014 - 18:43

Debby,Danny & Naomi :

Hoi Luitjes,

Wat een mooie watervallen (tjeemig, dat is de reis er naartoe, vast waard)
    En zo te zien, heeft Monique de smaak te pakken, met het scooter rijden!
    XXXXXXXXXX

• 07 Augustus 2014 - 22:27

Yo:

Haha Mo, op slippertjes de Bryce Canyon afdalen, I remember;))
    Mooie herinnering. X Yo