Dag 2 Cruise Halong Bay en verjaardag Indy - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu Dag 2 Cruise Halong Bay en verjaardag Indy - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu

Dag 2 Cruise Halong Bay en verjaardag Indy

27 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Hiep hiep hoera, vandaag is Indy 11 jaar. Na 2 birthdaycakes,vandaag dan toch maar geen verjaardagstaart meer. Anders passsen we niet meer in onze zwemkleding!!
Vanmorgen vroeg opgestaan omdat we naar een grot gingen. Daar moesten we met het kleine bootje naartoe varen en je kon wel merken dat de zee een stuk wilder was geworden. Het kon bij de grot regenen, dus daar gingen we weer, onze charmante regencapejes maar weer aan!
De kapitein had al gehoord dat hij voor de lunch teug moest varen, vanwege slecht weer dat op komst was. Alle mensen die een 3 daagse tour hadden geboekt moesten ook van de boot en eerder weg, want alle boten mochten niet meer uitvaren. Wij blij dat we niet voor vandaag de cruise hadden geboekt, want dan was het mooi niet doorgegaan!!
De grot was erg mooi en erg warm. Om daar te komen moesten we wel wat trden naar boven lopen en dat weas niet zo geweldig voor Gerards knie, maar gelukkig was de grot het wel de moeite waard.
Vroeger kwamen hier mensen zoken naar schatten die door piraten daar waren verstopt, maar niemand is daarvan teruggekomen, omdat er in de spleten en gaten cobra's kunnen zitten. Nou dan maar geen schatzoeken voor ons!!
Terug op de boot stond de lunch voor ons klaar en weer hele andere gerechtjes dan de vorige dag werden geserveerd. Echt heel lekker weer , die Vietnamezen kunnen er wat van zeg!!
Daarna gingen we vanaf de grote boot op een kleiner bootje terug naar de haven, was nog best lastig overstappen met bagage en een wilde zee, maar het is allemaal goed gegaan.
Na een busrit van 4 uur waren we dan weer in ons hotel in Hanoi. Die avond nog een leuke avond ervan gemaakt voor Indy's verjaardag in een lekker restaurantje in Hanoi. Morgen hebben we ook nog de heledag om Hanoi verder te ontdekken en dan gaan 's avonds met de nachttrein richting Hue. Maar eerst lekker slapen en dan op ons gemakje ontbijten en dan zien we wel wat we verder gaan zien en doen.....