29-7 Dagje Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu 29-7 Dagje Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu

29-7 Dagje Hue

29 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen om 10.00 aangekomen met de trein, ongeveer 14 uur gedaan over ruim 800 km, is nog eens wat anders dan bij ons de Intercity naar Amsterdam! Een taxi genomen naar het hotel. Hotel lag weer in een achteraf straatje, maar dat zegt echt niks, want wat een vriendelijke mensen werken daar zeg. Doen heel veel moeite om met je in contact te komen en kennen zelfs een paar woordjes Nederlands!.
Ook hier weer een heerlijk, zoet, welkomsdrankje met een bordje overheerlijk fruit. Veel uitleg over de stad gekregen en wat we het beste konden gaan doen, aangezien we maar 1 dag hier hebben. Hier snappen ze echt wat gastvrijheid is naar gasten, kunnen heel wat mensen nog heel veel van leren.
Hue is een stad met 1 miljoen inwoners, wat je zo niet echt zou zeggen ,want het lijkt helemaal niet zo groot, maar dat zegt natuurlijk ook niets, want ze wonen hier met zoveel families samen in 1 huis!
Vanuit het hotel naar de oude binnenstad gelopen . Daar heb je de verboden stad; Purple of Imperial Forbidden City, plek waar de konkinklijke familie verbleef vanaf 1805. Zag er mooi uit, kun je rondlopen, alleen jammer van die drupjes regen, maar goed, we zitten natuurlijk ook in het regenseizoen!!!
Daarna in het stadje rondgelopen, waar niet zoveel toeristen rondliepen en wij dus een bezienswaardigheid waren, omdat we zo groot zijn in de ogen van de plaatselijke bevolking. Er werd heel wat fotocamera's tevoorschijn gehaald . Die mensen komen ook echt bij onze taille, zeg maar, ziet er grappig uit.
Daarna kwamen we op een markt terecht, waar geen toerist meer was, maar wel een shopwalhalla. Sneakers, sneakers en nog een sneakers...
Naar ieder kraampje werden we naartoe getrokken en werden alle sneakers persoonlijk aan ons getoond, nergens naartoe kijken was het beste, anders kwam je echt niet weg. Krukjes werden klaar gezet voor ons om op te zitten en passen maar. Gelukkig hadden ze hier nog net onze maat, groter hebben ze dan ook niet , want wie heeft er nu zo'n enorme voeten; zie je ze hier denken, hahaha.
Maar goed, we konden ons niet inhouden en hebben wel wat sneakers gekocht, na flink onderhandelen hadden we we echt wel een mooie prijs. Helemaal gelukkig met onze sneakers terug naar het hotel. En laten we nu net in het hotel zitten waar volgens Tripadvisor het lekkerste restaurant van Hue zit, dus niet moeilijk , hier gaan we eten en wat was het lekker zeg!! Een hele leuke dag gehad in Hue