8-8 Weg uit Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu 8-8 Weg uit Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu

8-8 Weg uit Vietnam

08 Augustus 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vanmorgen weer vroeg op moeten staan, want we moeten zo dadaelijk de vlucht uit Ho Chi Minh City naar Bangkok hebben, vertrekt al in de morgen. Dus ons avontuur in Vietnam is bijna afgelopen.
We zijn er al zo aangewend, die hectische taferelen in het verkeer, gelukkig was t deze morgen niet anders , op weg naar het vliegveld. Wat een motorbikes en getoeter, dat gaat maar door. Het vliegveld van Ho Chi Minh City is heel modern. Verder ook geen oponthoud ergens, ze zijn blij dat wij het land gaan verlaten, waarschijnlijk, hahaha!
Ons Air Asia vliegtuig landt op het vliegveld en direct mogen wij boarden, hallo, wordt er nog ergens met een doekje door het vliegtuig gegaan???? We zien "live" onze reistassen het vliegtuig in gaan. Gelukkig, die hebben we dus zeker bij ons in Thailand! Is altijd weer spannend, vind ik, of dat allemaal wel goed komt met je bagage.
En dan zitten we in het vliegtuig, vol met Thaise mensen en mooie stewardessen. Gerard zit naast een Thaise man, die vraagt waar Gerard naartoe gaat en of hij een massage laat doen ( all the way??! ) En dan wijst hij ook nog naar een plaatje van de stewardessen in het boekje van Air Asia, beautiful women!!! Wij willen wij een Thaise voeten massage, maar daar blijft t toch echt wel bij!!!!!
De vlucht naar Bangkok duurt 1,5 uur . Zodra we daar weer op het vliegveld lopen, voelt dat weer heel vertrouwd, op een of andere manier. Heerlijk om weer hier te zijn. We hebben ongeveer 9 uur voordat onze vlucht naar Chumpon (richting Ko Tao) vertrekt. We besluiten om onze bagage te stallen en heerlijk alvast weer een kijkje in Bangkok te nemen. We nemen een taxi die er meer dan een uur overdoet, vanwege de vele, vele auto's die hier rondrijden. Maar dan lopen we weer in hartje Bangkok, heerlijk!
Over een week komen we hier terug en dan hebben we 2 dagen om nog lekker te shoppen, nu houden we ons in, want we hebben weinig ruimte in onze tassen!!
Terugweg naar de airport gaan we met de skytrain en met de bus en de rit duurt de helft vd tijd vergeleken met de heenweg!!!
We gaan met een wat kleiner propeller vliegtuig naar Chumpon, duurt een klein uurtje . En als we uitgstapt zijn, wat denk je: regen, nee he????
Nog een hele rit naar ons hotelletje en dan lekker slapen, want morgen weer vroeg op, de boor vertrekt nl al om 7 uur. Heerlijk naar Ko Tao, we verheugen ons erop!!!

Tags: Vietnam, Thailand