22 juli Dag met olifanten bij Baan Chang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu 22 juli Dag met olifanten bij Baan Chang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu

22 juli Dag met olifanten bij Baan Chang

26 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ik ben beetje achter met schrijven, want eigenlijk is t al zaterdagavond 26 juli , 2 uurtjes voor Indy 's verjaardag., dan wordt Indy 10 jaar!!!!!
Maar goed, ik ga het nu nog even hebben over dinsdag 22 juli, want dat was echt een superdag, waar we allemaal naar uitkeken. We zijn namelijk naar Baan Chang geweest, een opvang tehuis voor verwaarloosde olifanten, of olifanten die heel hard hebben gewerkt in de mijnen enzo. Momenteel hebben ze er 39 stuks.
's Ochtends om 9 uur werden we opgehaald door onze leider, die dag, Jimmy genaamd. Jimmy is erg grappig, hij moet zelf ook erg over zijn eigen grappen lachen, maar goed, hij heeft ons ook veel verteld over de olifanten.
Toen we daar eindelijk aankwamen, moesten we onze kleding verwisselen voor heel charmante blauwe pakjes, volgens de laatste olifantenmode, denk ik. Dat was voor Dewi al echt minder, want geen foto's vandaag met die kleding aan. Tuurlijk, Dewi, zeiden we en we dachten, no way!!!;-)
Eerst hebben we manden met bananen naar de olifanten gedragen. Een olifant eet nl per dag wel 200 tot 300 kg bananen!!! Dat aantal kg's konden we natuurlijk niet dragen met onze spierballen. We mochten de olifanten voeren, maar wat zijn die beesten groot, wel echt even wennen hoor! En wat een harde haren hebben ze op hun huid( een goede waxbeurt is geen overbodige luxe zeg!) maar verder zijn ze wel heel lief hoor!
Ze hebben heerlijk van de bananen gesmuld , er was ook een klein olifantje, die wat extra aandacht van Indy kreeg. Daarna liet een olifant, zijn naam ben ik kwijt, even een trucje zien; we werden omslurft! Bij mij was de olifant erg enthousiast; hij ging verder op zoek met zijn slurf en kwam bij mijn borstenpartij uit, wat een ondeugende olifant!
Daarna moesten we wat commando's leren voor als we op de olifant gaan rijden. Pai= lopen, no long= gaan liggen, Quee= links en rechts, ligt aan het schopje van je voet( ga je links, dan schop je rechts en andersom ), how=stop en die= goed gedaan , met een klopje op zijn snuit! en dat alles moet je echt met een bazige, harde stem zeggen. Nou, toen waren we klaar voor het echt werk ( na de lunch). Eindelijk gingen we dan op een olifant rijden, opstappen op de olifant met t vasthouden vd oren en dan hup spring je op de olifant, zo ook het afstappen en verder erop zitten doe je eigenlijk zonder iets op de olifant( klinkt stoer he, het was zo machtig en indrukwekkend en totaal niet eng. ). Wel prikten die harde haren enorm in je benen, zeg!
Gerard ging samen met Dewi op een olifant en Indy samen met mij, de voorste personen bepalen het commando ( rijders, waren Dewi en Indy ) en de achterste personen zijn de passagiers en houden alleen vast aan een touw, zodat je er niet afkukelt!
Wat was dat geweldig, rijd je gewoon op een olifant!!!!!
Na het rijden was t tijd voor het badderen vd olifant. In een watertje vol met grote olifantenndrollen gingen we samen met de olifant het water in met ons emmertje en borsteltjes om de olifant eens een lekkere schrobbeurt te geven, wat vonden de olifanten dat heerlijk, ze spoten helemaal water uit hun slurven van het genieten. Samen rijdend uit t water en toen kwam het moment van afscheid van de olifant, Daag olifant, bedankt voor de heerlijke dag!

En toen kwam er een olifant met een hele lange snuit en die blies dit verhaaltje uit ;-)

• 26 Juli 2014 - 18:29

Ria En Wim:

Zo,dat is wat anders dan op een paard,erg leuke foto,s hoor.En feliciteer Indy maar met haar 10 e verjaardag en nog heel veel plezier samen.
    Groetjes van ons xxx

• 26 Juli 2014 - 19:39

Yo:

Gefelicitaart, lieve Indy! Dikke knuf van Ro, Yo, Niels en Lautje!

• 26 Juli 2014 - 19:58

Claud:

Lieve Indy!
    Hartelijk Gefeliciteerd met je 10e verjaardag!
    Op z'n Thais je verjaardag vieren is weer eens wat anders,veel plezier!
    Dikke kus Claudi xxx

• 27 Juli 2014 - 17:20

Debby, Danny En Naomi :

AAAHHH..Wat zijn die olifanten CUTE !!!! De foto's zijn supergaaf hoor!

• 30 Juli 2014 - 21:13

Dirk:

zo te zien, zijn jullie al helemaal ingeburgerd

jullie komen toch nog terug ?