3-8 terug naar de hectiek van Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu 3-8 terug naar de hectiek van Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van DeStupertjesinThailand - WaarBenJij.nu

3-8 terug naar de hectiek van Ho Chi Minh City

03 Augustus 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

T is zo heerlijk van vakantie dat je je wekkertje niet hoeft te zetten, maar vandaag zullen we dat toch maar doen, want om 6.30 uur staat de taxi klaar om ons naar het vliegveld van Da Nang te brengen. We vliegen vandaag naar Ho Chi Minh City (t vroegere Saigon) . Terug naar de chaos in t verkeer met al die brommertjes ( er rijden er hier maar 3.5 miljoen rond) en auto's die rijden en toeteren, links, rechts inhalen en gewoon geen verkeersregels hebben!
Met de taxi naar t hotel, waar we gelukkig al in onze kamer konden om n frisse douche te nemen. Heel leuk hotel trouwens met een bar/restaurant op t dak, waarvan je n heel mooi uitzicht hebt op de stad.
We hebben 1 dag om deze stad te verkennen, want morgen gan we naar de kust, dus we moeten even kijken wat we willen zien. et hotel ligt zo centraal dat we te voet op pad kunnen.
Heel apart als je ineens de Notre Dame kathedraal ziet, terwijl je in Azië bent.
Daarna het mooie Saigon postoffice bezocht. Zoals iedereen hier een kaartje gekocht, geschreven en op de post gedaan. Kon zelfs zien dat de dame achter de counter onze kaarten stempelden en ze toen in n bak deed, ter verzending. We zijn benieuwd hoe lang deze kaarten onderweg zijn en of ze überhaupt ooit aankomen......
Wat een mooi gebouw is dit aan de buitenkant, maar ook binnenin.
Van daaruit is het nog een klein stukje lopen naar Ben Thanh market. Hier heeft Indy dus een rat gezien, bah,bah! We waren al van te voren gewaarschuwd dat er in Ho Chi Minh City veel ratten zitten. Heel relaxed liep ik hierna niet meer rond, moet ik eerlijk bekennen. Het afdingen lukte hier ook al niet, genoeg redenen om hier snel weg te gaan dus!
Je wordt wel sloom van dat rondslenteren in de hitte, vandaar dat we vanavond rustig op onze hoetel kamer willen chillen. Indy is ook niet helemaal lekker, dus prima zo!
Je moet zo opletten in t verkeer , zelfs op de stoep ben je hier niet veilig, hier rijden de motorbikes dus gewoon op de stoep als op de weg geen plaats voor ze is. Spring maar gewoon aan de kant hoor, want de mortorbikes rijden gewoon door! Dit is toch echt niet normaal!!! De politie kijkt erna, maar vindt dit dus heel gewoon en doet dus niets!!!
Zebrapaden of stoplichten voor voetgangers? Nee hoor, je wordt daar gewoon van je sokken gereden als je niet oppast!!! Wat een waanzin zeg!
1 dag in deze hectiek is dan ook echt genoeg, morgen weg hier en lekker chillen aan de kust.....

• 05 Augustus 2015 - 13:27

Lisette:

Oh, ben zo benieuwd naar mijn kaartje! ;-)

• 06 Augustus 2015 - 20:53

Ria:

Heee globetrotters
    Eindelijk jullie blog gevonden ,ik keek steeds naar mn postvak vandaar dat ik nu pas reageer,maar wat hebben jullie weer een fantastische vakantie je komt ogen te kort als ik lees wat jullie allemaal zien.
    Nog heel veel plezier en geniet ervan en vele groeten van ons allen xxx